Dovča all inclusive bez výčitek

Cesta na druhý konec světa, na pláž bez konce, s bílým jemným pískem, který se prosívá mezi palci. Palmy, na kterých jsou zavěšené houpací sítě, nad hlavou poletující papoušci. Západy slunce, při kterých ztrácíš dech. Ráj na zemi, ale přitom trochu divočina. Ráno, kdy se probouzíš v domku na pláži, a první co slyšíš, je šum moře. Máš čas se protáhnout v každé možné pozici a jediné, co musíš dnes dělat, je nic. Jednoduše se zastavit a radovat každým okamžikem. Občas, jako máma, která každý den válčí s časem, o něčem takovém sním, ale to, co mám, bych nevyměnila za nic na světě. Proto mi vystačí dovolená kdekoliv , ale daleko od vaření, uklízení a žehlení.  Nemusí být luxus, hlavně když je pohodlná postel. Místo, kde jsme jako rodina spolu a máme čas jen na sebe a zábavu.

20131120_103511

Většina z nás nejraději jezdí k moři na místa, kde počasí je na 90 % zaručené a pokud možno all inclusiv. Celý rok pak šetříme, odkládáme každý měsíc penízky do kasičky, a když se rozbije  prasátko a vytoužená dovolená je zamluvená, nemůžeme se dočkat onoho dne, kdy s kufry sedáme do auta nebo letadla a jedeme směr dovča. Jedna z mých dovolených tento rok právě skončila, takže ještě plná emocí, odpočatá fyzicky a psychicky, sedám k počítači a chci se s vámi podělit o několik mých postřehů, které se týkají velkého tématu hlavně v létě a na dovolených, a tím je jídlo.

Velmi oblíbená dovolená, a nejen u čechů, bývá už zmiňované all inclusive, tedy dovolená jez a pij, co hrdlo ráčí. Všechny cestovní kanceláře nás bombardují všemožnými nabídkami. My s přítelem na našich cestách tohoto způsobu stravování už nevyužíváme, a hned vám vysvětlím proč. Když se stravujete pouze v hotelu, přicházíte trochu o místní kuchyni v dané destinaci. My si rádi vybíráme restaurace, kde sedí místní, ptáme se, kde je nejlepší jídlo, jíme, na co máme chuť. Hotely se vždy snaží vyhovět chuťovým buňkám všech turistů, a když jste si vybrali hotel, který má například kapacitu 150 pokojů, tak je těžké uspokojit každého. Na talířích se pak objevuje mišmaš různých kuchyní. Na snídani jíme anglickou snídani, na oběd něco italského, třeba pizzu nebo těstoviny, a na večeři můžou být čínské nudle. My rádi zkoušíme místní speciality. Tento rok mi to na Maltě moc nevyšlo, protože tam mají rádi králíky a koně, takže mě dost zklamali. Ale objevuje se  i kuchyně španělská a italská, takže samé dobroty.

19369045_1584354548275687_670035141_o

Máme rádi dovolenou aktivní a i teď, když cestujeme s dcerou, neválíme se celou dovolenou u bazénu nebo na pláži. Když už někam jedu, tak chci vidět to nejzajímavější, co v dané destinaci mají. Jsem možná trochu švihlá, ale předem si vše plánuju a hledám zajímavá místa, která musím vidět. Hodně se tedy stravujeme mimo hotel a ani s dítětem to není vůbec žádný problém.

 

Dodrž několik následujících pravidel a nemusíš mít výčitky:

Vyhýbej se slazeným nápojům. Jsou to jen cukry, po kteých i tak budeš mít jen větší žízeň. V jednom takovém nápoji se ukrývá  až 9 lžiček cukru. Dětské džusíky na tom nejsou lépe.

Sladkosti ne. Já vím! Co by to bylo za léto bez zmrzliny? Co takhle jeden kopeček namísto třech a spíš dopoledne než odpoledne?

Vyhýbej se jídlům smaženým. Co takhle něco syrového, vařeného nebo grilovaného?

Ovoce jsou cukry. Nejlepší ovoce je na dovolené. Dozrávalo na slunci a je sladké a šťavnaté. Můžeš ho jíst například jako oběd, ráno na snídani nebo dopoledne na svačinky. Večer dej přednost zelenině a salátům.

Dezert po večeři není dobrý nápad. Různé druhy salátů ano.

Alkohol? Sedět na pláži s mojito? Ano či ne? :o) Všechno je pro lidi, i já si občas nějaký drink také ráda dám, ale pozor na větší množství. Nejde mi teď o vedlejší účinky, kterých jsme si všichni vědomi, ale i alkohol může být pořádná dávka kalorií. Jsou to prázdné kalorie (1 g čistého alkoholu = 7 kalorií)

Pití vody je důležité celý rok, ale v letních vedrech si musíme dávat větší pozor na to, kolik jí vypijeme my i naše děti. Jak už jsem psala, sladké nápoje způsobují ještě větší žízeň. Zatímco stará dobrá voda je nenahraditelná, a když do ní přidáš malinko soli (opravdu málo), neodvodníš se.

Hotely nabízí programy pro ženy i muže a kids club pro děti. Využij toho a běž na Pilates nebo cvičení v bazénu nebo do hotelové posilovny. Tento rok jsem toho porvé využila a vyzkoušela vše, co hotel nabízel. Všechna cvičení jsou určena pro začátečníky, takže se nemusíš bát, že bys to nezvládla. Je to fajn a spíš jde o zábavu, takže proč ne?

19688436_10209095014363491_1647593302_o

Stravuj se s rozumem a nezapomeň na to, co je na dovolené nejdůležitější. Myslím, že to není jídlo, ale čas strávený s rodinou. Také chvíle, které můžeš mít jen pro sebe, například na čtení zajímavých knížek, na sport, plavání nebo různé aktvity, které nabízí hotel.

Celý rok si těžko buduješ nové návyky. Vyhýbáš se všemu, po čem roste zadek a bříško, tedy cukru a smaženému jídlu, a víš, že je to těžké v kombinaci se stresem a nedostatkem času. Za 1 týden dovolené se můžeš vrátit do výchozího bodu. Jsi zpět doma a znovu čekáš na to správné pondělí… nebyla by to škoda? Vzpomeň si na propocené hodiny na tréninku.

Když jsme se minulý týden vrátili z dovolené, nemohla jsem se dočkat, až si znovu začnu dělat své snídaně, většinou tedy jáhlovou kaši na milion a jeden způsob. Se snídaněmi jsem v hotelu měla největší problém. Různé druhy lupínků, které nejím, živočišné mléko a produkty z něj, které mé tělo netráví, chléb, džemy, sladké pečivo, … Takové jídlo se na mém stole neobjevuje, tak proč bych ho měla jíst na dovolené. Vajíčka na různé způsoby mám ráda a do toho zelenina, salát a ovoce se ukákazalo nejlepší volbou. Tak jako v kavárnách už je běžné koupit si latte s rostlinným mlékem a k tomu raw dortík bez lepku a mléka, tak v hotelech takové možnosti nemáme.

Není důležité, jestli letíme za tropickou divočinou, na chalupu u lesa nebo pod stan k rybníku. Daleko důležitější je, s kým jedeme a jak dokážeme využít společně strávený čas. Přeji vám krásné léto.

Bali-1-168

 

 

 

 

 

 

 

lillan.andrea@seznam.cz
Pomohu vám dostat se ze stratovací čáry do cílové rovinky. Cvičení, zdravé jídlo a pozitivní myšlení se stane i vaší součástí. Můj příběh si přečtete zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.