Malé kroky k velkým změnám

Všichni to dobře známe. Na začátku je nadšení, pozitivní emoce a zapálení pro věc, které se ale postupně vytrácí při prvním malém neúspěchu, a nastupuje zklamání a frustrace. Často to v nás  probouzí pocit, že jsme k ničemu.

Jednak někde tam uvnitř cítíš, že změna je nutná a že tvůj život změnu potřebuje. Proč by ses jinak vracela pořád k tomu samému. Kolikrát už sis říkala, že od pondělí začneš cvičit, nebo přestaneš jíst sladké, nebo budeš sama sobě věnovat víc času? Musíš udělat ten nejdůležitější první krok a konečně začít. Doufám, že tento článek ti v tom pomůže.

Dělej to, co miluješ

Co ti dělá v životě opravdovou radost, cítíš se přitom šťastná a ztrácíš ponětí o čase. Ráno vstáváš a už se nemůžeš dočkat, nikdo tě do ničeho nemusí nutit nebo ti pořád připomínat. Myslím, že k tomu všichni směřujeme.

Den blbec

Jsou dny a rána, kdy se prostě nechce. V takové dny jedu na autopilota, protože tak je to nejlepší. To, co musím zařídit nebo udělat, je lepší neodkládat. List  poviností by se jen rozrůstal, a tím prohluboval i moji špatnou náladu nebo dokonce stres. Velkého slona nejdřív porcuju na malé kousky, se kterými si snadněji můžu poradit.

Takovým „nemilým povinnostem“ vždy věnuji ráno. Čím víc totiž myslím na to, co MUSÍM, tím víc se prohlubuje nechuť a objevují se také „rozumné důvody“, proč bych vše mohla odložit až na zítra.

Ty a tvé okolí

Říká se šťastná máma, šťastné dítě. Stejně tak pravdivé tvrzení je šťastná máma, šťastná rodina (okolí). Znáš ty dny, kdy se špatně cítíš, není ti dobře, jsi naštvaná, zuříš, rozséváš okolo sebe jed.

Byla bys ochotná každý den udělat něco pro to, abys byla šťastná a v pohodě?

  • zdravě jedla
  • každý den se za něco pochválila
  • věnovala 30 minut každý den jen sobě, tomu co máš ráda
  • cvičila nebo alespoň chodila na pravidelné procházky
  • víc se usmívala
  • malovala, tančila, zpívala, …, doplň, co chceš

Mám na sobě vyzkoušené, že dokud se starám sama o sebe, věnuji si pozornost, poslouchám své tělo a srdce, život je krásnější a mnohem jednodušší, protože se cítím dobře a spokojená. Špatné zprávy se přijímají lépe, náhlé situace se jednodušeji řeší. V životě je důležitá rovnováha. Každá to máme  vyzkoušené na vlastní kůži. Když v našem těle dojde k nerovnováze, máme oslabenou imunitu, onemocníme. Stejně je to s narušením rovnováhy ve vztahu, práci nebo přírodě. Chvilková nerovnováha se dá zvládnout, ale není to na dlouhou trať. Proto se nauč myslet nejdřív na sebe. Miluj samu sebe!

Co mi pomáhá

V každodenním životě mám ráda organizaci a plánování. Samozřejmě život se nedá naplánovat do posledního puntíku. Plánuju si jen to, co je pro mě nejdůležitější, nebo to, co je potřeba udělat a už dál neodkládat. Plány si dělám hlavně týdenní. Jednou týdně, většinou v neděli večer, si sednu a plánuju jídelníček a priority následujícího týdne. Každý den se snažím najít si 30 minut až 1 hodinu jen pro sebe.

Taková organizace mi šetří čas i peníze. Hlavně tvoření týdenního jídelníčku a psaní si velkého nákupu, který dělám jednou týdně. Neuvěřitelně pozitivně na mě působí odškrtávání toho, co už jsem udělala. Když už to hodíš na papír, všechno vypadá úplně jinak. Ta odvedená práce je alespoň někde vidět. Velké plus je, že opravdu málokdy na něco zapomenu.

Plánuj reálně

Žena v domácnosti, manažerka, studentka, máma na mateřské, podnikatelka, … Každá ten svůj plán budeme mít trochu jiný. Jedno bychom však měly mít společné. Plán by měl být reálný. Například si naplánuješ, že za měsíc zhubneš 5 kg. Zdá se ti to reálné? Co takhle každý den budu cvičit 30 minut. Teď už je to víc reálné?

Den se nafouknout nedá, spát se musí a kde je tvůj čas? Přepínání sil směřuje pouze k únavě, stresu a vyčerpání.  Vše, co jsi nestihla, pak odkládáš na zítra nebo pozítří a věčně pak doháníš předešlé dny. Všechno se nabaluje a vytváří se veliká koule, která je větší a větší a těžko se dá zastavit.

Čeká tě nějaký velký projekt? Je lepší udělat každý den trochu než všechno v jeden den. Dej si reálný termín a toho svého slona rozporcuj na menší kousky. Malými krůčky k cíli.

Zahraj si na detektiva

Lidé, prostředí, knížky, čas, situace, muzika, vůně, …, to vše nás nějakým způsobem ovlivňuje. Buď pozitivně, nebo negativně. Zkus to všechno vnímat, protože se potřebujeme zbavit toho, co na nás působí negativně, a naopak potřebujeme víc toho, co nám dělá dobře, motivuje nás, dává nám energii, vylepšuje naši náladu, naplňuje nás pozitivními pocity.

Vždy, když ti bude hůř nebo nejhůř, budeš vědět, na koho se obrátit nebo jak si zpátky navodit tu atmosféru, která ti pomůže.

Řekni, že slibuješ

Nechce se ti, ale i tak se překonej a slib sama sobě, že uděláš vše, co je v tvých silách, abys zrealizovala svá předsevzetí, a nevzdáš se při prvním malém zakopnutí. Žádná malá modřina nebo škrábnutí tě přece nemůže zastavit.

„Pamatuj, že sny se plní těm, co o ně válčí, a ne těm, kteří pouze sní.“

 

Jsi právě na rozcestí a váháš, jestli začít, nebo ne, ale na druhou stranu cítíš někde tam uvnitř, že to může být TO. Na nic nečekej a udělej jeden malinký krok dopředu. Něco malého, co začne realizovat ten tvůj plán. Jednoduše na nic nečekej a udělej ten malinký symbolický krok a zbytek přijde sám. Nikdo učený z nebe naspadl. To nevadí, že nejsi expertem na počítače nebo odborník na zdravou výživu a neznáš cizí jazyky. Všechno, co budeš potřebovat, se postupně naučíš.

Přesně tak začala moje příhoda s blogem. No, neměla jsem žádné ponětí, co dělám a co to obnáší, ale když se na internetu objevila Stáňa Mrázková a její Podnikání z pláže, nebylo o čem přemýšlet, jednoduše teď, nebo nikdy. To jsem ještě netušila, co všechno se budu muset já, počítačová blondýna, naučit. Ale i tak to učení vlastně nikdy neskončí. Jak se jednou nasedne na vlnu…

lillan.andrea@seznam.cz
Pomohu vám dostat se ze stratovací čáry do cílové rovinky. Cvičení, zdravé jídlo a pozitivní myšlení se stane i vaší součástí. Můj příběh si přečtete zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.